poniedziałek, 9 kwietnia 2012

wielkanocne tartaletki- razowe !

Jak już wspominałam, to w ostatnim(świątecznym) czasie miałam okazję trochę więcej "postać przy garach". Po głowie mi chodziły przeróżne cudy niewidy, które miałam zamiar podać na wielkanocne śniadanie. We wszystkich potrawach starałam się ograniczyć dodatek tłuszczów, cukrów i soli do minimum.
A tak od serca zrobiłam rodzince pyszne razowe tartaletki. Babcia i dziadek się nie obrazili, bo są na diecie- to nic, że nie dało ich się oderwać od stołu przez cały dzień, ale trzymam za nich kciuki  ! ;D I tata przy okazji na tym skorzysta, bo troszkę mu przybyło ostatnio, nie powiem, że nie...

Razowe tartaletki ze szpinakiem, pomidorem pod jajcarską pierzynką.






Ciasto (wyszło mi na 7 tartaletek)
1 i 3/4 szklanki mąki razowej
150g jogurtu naturalnego
jajko
pół łyżeczki proszku do pieczenia

Wypełnienie:
szpinak (u mnie mrożony)
pomidor
oregano
jajka (ilość zależy od ilości tartaletek)

Wykonanie:
Łączymy wszystkie składniki do ciasta na jednolita masę, po czym wstawiamy ją do lodówki na 30 min. Nastawiamy piekarnik na 200 st. C. Gdy ciasto się ostudzi, smarujemy tartaletki cienką warstwą masła, po czym wykładamy w nich ciasto. Nakłówamy ciasto widelcem i wstawiamy tartaletki do piekarnika na ok. 15 min. Wyjmujemy. Do każdej z tartaletek pakujemy kolejno szpinak, pomidor, posypujemy szczyptą oregano i wbijamy do każdej z nich jajko. Należy pamiętać, aby szpinak i pomidor ułożyć tak, aby na jajko zostało ok. 0,5 cm miejsca, żeby nam się nie wylało na zewnątrz. Zapiekać w temp. 180 st C ok. 15 min. Możesz też zapiekać krócej lub dłużej. Wszystko w zależności od tego jak bardzo ścięte jajko lubisz.


Tartaletki zrobiły furorę na świątecznym śniadaniu, także polecam wzbogacić wasze świąteczne menu o ten przepis za rok ;)
Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz