środa, 15 lutego 2012

breakfast #7

Dziś miałam smaka na coś omletowego, więc postanowiłam usmażyć sobie omlet Kaiserschmarren

kaisersmarren omelet with apple and pear

A oto przepis(na 1 porcję)
Składniki:
-1 jajko
-1 łyżeczka cukru trzcinowego
-1/4 szklanki mąki pełnoziarnistej/ graham lub razowej
- 1 łyżka rodzynek
- jabłko (ilość wg uznania)- u mnie 1/4
- gruszka (ilość wg uznania)- u mnie połowa
- 1/4 szklanki mleka
- tłuszcz do posmarowania patelni (wg uznania: oliwa/masło/olej)

Przygotowanie:
Sparzyć rodzynki. Oddzielić białko od żółtek. Białka ubić na sztywno z cukrem. W oddzielnym naczyniu zmiksować mąkę, mleko i żółtko. Następnie delikatnie połączyć obie masy, wsypać rodzynki, jabłka i gruszki. Pół łyżeczki tłuszczu rozsmarować na patelni, po czym wlać masę. Gdy spód się zetnie, znów posmarować patelnię pół łyżeczki tłuszczu i przerzucić omlet na drugą stronę. Podawać możesz z czym chcesz: syropem klonowym, jogurtem, nutellą, masłem orzechowym, marmoladą itd. Ja osobiście podaję go z syropem klonowym. Pychotka !

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz